خواص درمانی سویا
نوشته شده توسط : sibesalamati

خواص درمانی سویا گرداوری شد

خواص درمانی سویا

 

سویا دانه ای روغنی می باشد که معمولا خواص بسیار زیادی را از نظر درمانی با خود به همراه خواهد داشت. این دانه اغلب موارد به صورت خوراکی در داخل غذاهای مختلف همچون ماکارونی ، پیتزا و . . . و یا از طریق حالت روغنی خود به عنوان روغن سویا مورد استفاده خواهد بود. شاید این سؤال برای شما به وجود آمده باشد که علت تأکید بر استفاده از سویا به جای گوشت قرمز از نظر پروتئین چیست؟ آیا سویا با خواص درمانی همراه خواهد بود یا خیر ؟

روغن سویا و حتی دانه های سویا می تواند به عنوان یک درمان برای مواردی که بیمار به تب شدیدی مبتلا است مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر آن استفاده از دانه های روغنی سویا ادرار آور خواهد بود. با استفاده از ادرار بسیاری از مشکلات داخلی بدن قابل رفع خواهد بود زیرا یکی از مهم ترین مواد دفعی بدن نیز از بدن خارج می شود. در مواردی که بدن با سم دچار مسمومیت می شود توسط روغن سویا این سم ها از بدن شما خارج می شود.

سویا نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان نیز با خواص بسیار مهمی همراه می باشد. در اغلب موارد شیر سویا می تواند به عنوان یک غذای مفید برای این دوره سنی به شمار رود. از جمله خواص درمانی که از دانه های خرما به دست می آید میزان بالای نشاسته در داخل آن است. این نشاسته در بدن ما می تواند به ماده ای قندی اما بی ضرر تبدیل شود. بنابراین افرادی که به دیابت مبتلا هستند با خیال راحت از سویا استفاده کنند ، زیرا این ماده خطر زیادی برای سلامتی آنها ندارد.

افرادی که در مصرف گوشت قرمز با محدودیت روبه رو هستند باید پروتئین های موجود در گوشت را به طرق دیگری به دست آورند. یکی از مهم ترین راه ها استفاده از سویا یا روغن سویا می باشد. زیرا این ماده دقیقا با خواصی همچون گوشت قرمز همراه خواهد بود و در نتیجه برای بیمارانی همچون بیماران مبتلا به بیماری مهمی همانند نقرس بی خطر می باشد.

افرادی که به بیماری های گوارشی مثل یبوست مبتلا هستند می توانند از سویا البته به روش سس استفاده کنند. زمانی که این سس را بر روی گوشت بزنید ، این گوشت بسیار نرم خواهد شد . بنابراین تأثیری بر شدت گرفتن یبوست شما نخواهد داشت. سس سویا حرکات روده ای شما را تنظیم کرده و با افزایش دادن آن می تواند به نرم تر شدن و خروج مدفوع از بدن نیز کمک نماید.

از جمله خواص درمانی سویا در ارتباط با کاهش میزان ابتلا به بیماری های قلبی با کاهش میزان چربی خون نیز خواهد بود. اگر چربی ناشی از مصرف گوشت قرمز در داخل رگ های شما رسوب کرده باشد به احتمال بسیار قوی یکی از توصیه هایی که پزشک برای شما در نظر می گیرد استفاده از سویا یا ترکیباتی از سویا همچون روغن سویا خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: